top of page

קורות החיים: חלון ראווה של הקריירה שלך

טיפים עבור המועמד.ת המתחיל.ה בתהליך חיפוש עבודה. מה נדגיש בקו"ח ומה פחות?


דפנה לרמן דביר טיפים לקורות חיים

10 טיפים של עשה.י ואל תעשה.י בקורות חיים:


  1. אנחנו חיים ועובדים במדינת ישראל שהשפה שלה היא עברית ולכן החל מרמת רכז.ת הגיוס הזוטר.ה ועד הסמנכ"ל.ית הבכיר.ה שכיח כי שפת האם היא עברית, וזו השפה שהכי נוחה להם לקרוא, תשלחו קוח בעברית. ניתן ואף הכרחי במשרות טכנולוגית ומשרות בכירות לשלוח במקביל באנגלית, רק שימו לב שהם כתובים ומנוסחים בהתאם.

  2. ניתן "לדייק" גרסה למשרה, לדוגמא במשרת שיווק נדגיש את הצד השיווקי ולמשרת מכירות נגדיש את הצד המכירתי וכו'.

  3. אנחנו עוסקים בהבלטה אך לא בהמצאה! מאוד חשוב להקפיד בשיקוף המציאות. אפשר לעשות בולד למילים הרלוונטיות למשרה, קיראו היטב את הדרישות והדגישו את המידע הרלוונטי.

  4. תשאפו להתכוונן לעמוד אחד, אלא אם צברת קריירה בניסיון ובגיל ואם כך יש לשאוף לתמצית הניסיון והיכולות. תכונות אופי אפשר לציין במסמך מקדים, בשלב זה , חשוב לכתוב מסמך עינייני ולעניין.

  5. מכתב מקדים-הדעות חלוקות! יש כאלו שמאמינים כי מכתב מקדים תמציתי שמבליט את התוכנות ואת האיכויות הנדרשות למשרה, חיוני. יש כאלו החושבים כי זה מיותר. גילוי נאות, כמאתרת כשרונות אחפש את מילות המפתח החשובות לדרישות, ליכולות ופחות שמה דגש למסמך המקדים.

  6. הגהה הגהה הגהה! נתקלתי לא פעם ולא פעמיים בשגיאות כתיב בקורות החיים, כתיבה של א' במקום ה' ועוד.. זה עלול ליצור רושם של אדם שלא מקפיד על פרטים או לא רציני, חבל ליצור רושם מוטעה. לא תקדישו עוד רגע כדי ליצור את הרושם הרציני שהיית רוצה ליצור?

  7. פחות לספר סיפורים, פחות כתיבה בגוף ראשון ויותר מומלץ לכתוב בגוף שלישי, בלשון תיאורית.

  8. לא לפרט יתר על המידה, למגייס.ת יש זמן קצר מאוד לקריאת הקורות חיים. אין צורך לפרט את העבודות הזמניות/סטודנטאליות שעבדת בהן בתקופת הלימודים. מאידך מומלץ לציין פעילויות המעידות על תרומה לקהילה, כגון, התנדבויות.

  9. תחביבים אין מה לציין אלא אם רקע או תחביב משקפים יכולות יוצאות דופן, כגון מרתוניסט, אלוף הארץ באתלטיקה, רכיבה על אופניים ועוד.. כל אלו יכולים להעיד על טיפוס הישגי, מצטיין, חרוץ.

  10. ויזואליות -אופן הרישום המומלץ בקורות חיים- פונט 12 דויד/ אריאל, לא כתב מסולסל. תמונה בעד או נגד? כיום, בעידן הפייסבוק והלינקדאין, שבהם ניתן למצוא תמונה שלך, זה כבר פחות מקובל ופחות נדרש.


רשתות חברתיות: מומלץ מאוד להעזר בהן כפלטפורמה למציאת עבודה! להעזר ברשתות החברתיות המגוונות - פייסבוק, לינדקאין, קבצות ווטסאפ ייעודיות, אינסטגרם.

וכמובן תמיד טוב להיעזר בחברים +Networking כמה שיותר!

bottom of page