top of page

חמשת הפעולות שחייבים לנקוט בתהליך הגיוס


דפנה לרמן דביר גיוס עובדים

חשוב לזכור, אתם לא לבד בתעשייה שמגייסים כרגע. עובד עם כישורים, קרוב לוודאי שנמצא בעוד תהליכי גיוס, בעוד ראיונות.

אז מה עושים? איך דואגים לכך שלא יתמסמס התהליך בין הידיים?

מילת המפתח: תקשורת!


חמשת הפעולות שחייבים לנקוט בתהליך הגיוס:


  1. שיקוף - התרשמת מהמועמד? נכון כבר בסוף הראיון לשתף את המועמד במידע לגבי שלבי הגיוס, במידה ועבר את הראיון מה השלב הבא המצפה לו, להגדיר לוח זמנים משוער של תהליך הגיוס עבור מועמד שעובר את שלבי הגיוס.

  2. שיתוף - לאחר הראיון, כיומיים - שלושה חשוב שגורם בחברה יתקשר למועמד ויעדכן את המועמד כי עבר את הראיון ומעוניינים לזמנו לראיון הבא. ייתכן והמנהל הבא שאמור לראיין את המועמד עסוק/בכנס/בחו"ל, לכן גם במידה והמראיין הבא אינו זמין בימים הקרובים, חשוב שהמועמד יידע שהכיוון לגביו הינו חיובי, אחרת הוא יזנח אתכם וימשיך הלאה.

  3. שמירה על לוח זמנים ראלי לתהליך הגיוס - טווח הזמנים הראלי לגיוס מתפרש על בין מספר שבועות לחודשיים, טווח זמנים מעבר לכך עלול להוביל למספר תוצאות: בזמן זה ייתכן והמועמד יחתום בארגון אחר, זמן ארוך מדי למועמד עלול לגרום לתחושה של "מריחת זמנים" או חוסר רצינות מצד החברה כלפיו ויכול להפחית את ערך החברה בעיניי המועמד. במידה והתהליך מוגדר כארוך יותר, לשקף למועמד!

  4. עדכון - לאורך כל התהליך לשמר את המועמד, להתקשר אליו בין הראיונות במידה ומרווח הזמנים בין הראיונות הוא מעל לשבוע וחצי וליידע אותו כי עדיין רלוונטי בתהליך הגיוס.

  5. התחשבות בזמן - זמן הינו דבר יקר, חובה לזכור שזמנו של המועמד, בין אם עובד או בין אם בין עבודות, יקר ולכן רצוי (באם ניתן) לרכז מספר ראיונות לאותו יום/ לרכז ראיון עם שני מנהלים לטובת ייעול תהליך הגיוס עבור המועמד.


חשוב להתייחס ל"חווית המשתמש" של המועמד בתהליך הגיוס.


גם אם לא התקבל לארגון בסופו של יום, הוא יידע להמליץ על הארגון כמקום נעים, שמכבד את המועמדים המגיעים אליו, מועמד יכול להיות סוג של שגריר שלכם שימליץ על הארגון בפני חבריו.

bottom of page