top of page

הסודות של ראיון עבודה שלא הכרת - חלק א'


דפנה לרמן דביר ראיון עבודה
הסודות של ראיון עבודה שלא הכרת - חלק א'

היום מקובל שהמראיין מגיע עם סט של נושאים שהוא צריך לכסות, כמו ניסיון ואישיות. המראיין יכול להוסיף נושאים מעבר, מקובל בראיון כזה לתת דוגמאות לכל דבר, ולכן חשוב להכין מראש דוגמאות שתצטרך רק לשלוף למשל- דוגמא להתמודדות עם אתגר שהצלחת בו, דוגמא לעבודת צוות טובה, דוגמא ליוזמה שהיית צריך לקחת ועוד.


ממליצים

רצוי שיהיו לך שני ממליצים לפחות שתוכל למסור במידה והראיון יתקדם באופן חיובי ותתבקש למסור. נכון יהיה להכין אותם שעומדים להתקשר אליהם ולציין להם באיזה תפקיד וארגון מדובר.


הדדיות בראיון עבודה

המראיין אינו מנסה להכשיל אותך, הוא מנסה להתרשם ממך. על פי רוב הוא אדם מקצועי ובעל יכולת לאבחן האם אתה מתאים לתפקיד. ייתכן ותילחץ מהסיטואציה, יש מועמדים שתחושת הלחץ מהמראיין מעוררת בהם התנגדות וזלזול כלפי המראיין, התייחס למראיין בענייניות, בחיוך ובכבוד.

התייחסות עניינית ומכבדת לאדם אחר היא יכולת חשובה וייתכן ותהיה לא פשוטה במעמד שכזה. חשוב לזכור גישה חיובית זו תוכל לסייע לך ביצירת תקשורת טובה.

בראיון מומלץ לשאול ולהתעניין לגבי הארגון וכמובן לגבי התפקיד- תעשו שיעורי בית!

היכרות עם השאלות שאתם עשויים להישאל בראיון עבודה והכנה מוקדמת של התשובות עשויה לשפר את מצבכם ולהסיר מעליכם חלק מתחושות הלחץ והחשש מהבלתי נודע, עם האימון גם ההתנסחות והרהיטות משתפרים.

חשוב לדעת!

במקרים רבים המועמד שהתקבל הוא לא תמיד המתאים ביותר, אלא דווקא זה שהשכיל להיערך בצורה ראויה לראיונות.


איך מתכוננים לראיון עבודה? אילו שאלות ישאלו אותך בראיון?

תשובות, פירוט והכוונה כיצד להערך נכון, בחלק השני:

bottom of page